Saturday 23 April 2011

perjalanan hari ini...

wahhhhh.... Assalamualaikum,,,, wht day is 2day?? hehe

der...sihat ke? sihat la eks... wa hari ni offday.so, wa nk jln2 kL.. sajer nk pusing2 kL... da lame x g...
wa lau g kL.. wa suke tgk ragam2 manusie jer.. macam2 ade. hurmm.. kadang2 rase  macam terUk da duina skunk.. kadang2 rase macam nasib bek Tuhan bg kiter hidup kat dunia ni... sebenarnyer dunia ni bagus tapi, kite je yang hancurkan dunia ni.. tangan kite sendiri yang hancurkan!

jom kite berpikir sejenak!
wa suke tengok PERBEZAAN YANG DI ATAS DAN DI BAWAH. yang di atas  ni biase nyer adalah yang berkuasa,,, dan yang di bawah adalah yang tertindas... itulah 'pemandangan' wa..
ingat kalau kite berada di atas kiter sesekali jangan lupe orang yang di bawah.. jangan kerana kuasa itu kamu menindas mereka.. kite kena selalu berpesan sesama kita termasuk saya. kalau ada pekerja mesti ada bos,kalau ada negara mesti ada pemimpin,kalau ada pemimpin dan bos pasti ada musuh.. itu adalah lumrah.. pemimpin & bos ini lah yang boleh di golongkan sebagai berkuasa besar.

kuasa itu 90% nya adalah DUIT. manusia boleh hancur kerana duit.. kerana perkara inilah manusia sanggup melakukan apa sajer,, termasuk memfitnah,membunuh,mencaci!...mereka menggunakan pangkat mereka.. kadang2 manusia  tak menyedari yang mereka telah membeli 'tiket' ke neraka. doa2 orang yang di zalimi akan di dengari oleh Allah S.W.T. bahkan Allah juga mendengar doa2 orang yang menzalimi.. kerana ALLAH MAHA MENDENGAR. harus di ingat bahawa kite ni terlalu kerdil...

sentiasa la berzuhud... moga Allah memberi ruang terhadap kalian di syurga.. pangkat dan darjat hanyalah bingkai dunia.. ia akan hancur bile tibe masenya nanti. dan pangkat dan darjat juga adalah 'point' ntuk setan2 laknatulallah menyesatkan manusia, kegagalan manusia ntuk menguatkan iman menjadi penyebab mereka menjadi waliusyaitanlaknatullah... 

eh2!!! wa da macam berceramah da.. bukan pe der.. terlebih sudah... so, orang yang berkuasa.. ingatlah jangan lah menganiaya kami(orang awam).. bantulah kami.. bagi yang teraniaya bersabar lah kiter.. ok?? chow!
 (wa pon bukan bek sangat!)

No comments:

Post a Comment