Sunday 3 April 2011

kekuatan yang hilang...

erm.. nk bercerita... blh kN?? heheh.. hidup aq punya masalah n prOblem.. ( =.=') hahaha.. bukan stakat aq la.. kowang pon ade gak kan.. memang da adat kat dunia ni... janganlah kiter keluh atau kesal dgn ape yg t'jadi,,, ade rahsie tu... hanya Tuhan yg tahu.. 

korang tau x.. aq nk bercerita ni pon aq kna dgr lagu kitaro-silk road... nk ambik feel la katekan.. hahah. berbalik pade citer asal.. hidup kiter ni mmg x lekang dari masalah... ade yg dapat tempuh ngan rilek,bersahaja,santai,sedih,marah,penat bnyak gaya la! smpaikan ade yg sggup bunuh diri. hmm.. salah tu kan...? dan.. aku nk bercerita ttg diri aq skunk....:

aq hanya remaja yg bese2 jer,, xde kelebihan n bnyak kelemahan... dalam hidup aq ni ade beberapa 'struktur' yang mengukuhkan perjalanan hidup aq sebagai manusia yang hina... pada ketika  dahulu aq punya kekuatan yg teramat kuat ntuk menempuh... segala onak hidup yang menghalang aku... aq di ibaratkan 'keto sodok' yg di tugaskan 'menyodok' bukit bukau... langsung tidak gentar atau lemah! ( =.=') kekuatan itu datangnya dari... satu hati iaitu cantuman dari dua jiwa yang khayal dalam percintaaan... hahaha! "i'm the best!" itu lah slogan ku.... sehingga aq angkuh,,, aq lupa siapa yang memberikan aq kekuatan itu.. sehingga dia tidak ku pedulikan.. aq melangkah dengan megah! dia tidak ku hiraukan... sehingga sampai di suatu persimpangan yang membuatkan aq rasa perjalanan hidup aq tidak lengkap tanpa dia.. lalu aq berpatah balik... namun segalanya telah berubah... dia tiada lagi di situ... kaki aq semakin lemah untuk mencari.. perjalanan yang aq rasai ketika itu bagaikan memikul satu bebanan yang cukup berat sehingga melemahkan aq! semakin aq mencari... semakin tak terdaya... kehilangannya satu petaka bagi aq! Ya Tuhan! kembalikan dia pada aq! tolonglah... aq masih mencari... aq berpatah balik sehingga aq jumpa dia di satu persimpangan yang di mana sebuah mahligai telah terbina di suatu sudut... aq tersenyum dan dia tersenyum... jiwa yang berombak sebentar tadi telah menjadi tenang... lalu aq menghulurkan tangan... dengan harapan agar dia menyambut... namun... menjelmalah seorang lelaki di pintu mahligai itu... dengan tersenyum kepada dia... aq bagaikan telah menduga apa yang telah terjadi! namun ku hapuskan dugaan itu! tidak!!! dia masih milik ku!! dengan secebis senyuman dia melafazkan "maafkanlah... dengan apa yang terjadi.... bukan salah diri ku terjadinya pementasan hidup sebegini.." tidak!!!!!!! aq tak relakan dikau pergi... dengan penuh rayuan telah aq persembahkan! dengan jutaan airmata aq huraikan! namun dengan perlahan dia melangkah... berdirinya DIA dan LELAKI itu di hadapan sebuah mahligai yang penuh dengan cahaya kasih sayang... dengan penuh kemesraan yang pernah aq rasai ketika dulu.. aq terkedu! mengapa...? dengan bisikan hati...

"biarkanlah dia pergi... demi kebahagiaanya... relakanlah...
teruskanlah perjalanan mu... walaupun sukar... hidup mu pada satu ketika dahulu bagaikan di syurga... dan kini bagaikan berjalan di atas titian bara.. jangan di sesali"

setelah jenuh aq memandang dia.. aq meneruskan perjalanan.. saat telah merubahkan segala-galanya... bebanan mula terasa.. kesunyian muala melanda!!! kekuatan itu telah hilang! hilang dari pandangan zahir dan batin ku!!! Ya Tuhan!!! kembalikanlah dia! tolonglah aq!!! tidak sanggup aq meneruskan perjalanan ini!!! hanya dia yang dapat memberikan kekuatan itu!!! aq menangis... kini aq masih berjalan namun dengan  kelukaan yang parah.. dengan remuknya hati.. dengan penyesalan... dan aku masih menjunjung janji2 aq pada dia! akan ku kenang...hingga saat ajalku tiba.. maafkan aq... kerna pernah meninggalkan mu.... pernahkah kau rasai...? apa yang ku alami? kerelaan itu? janji2?  terluka? parah? gagal? lemah? aq teruskan!!! dalam.....


wassalam

No comments:

Post a Comment